In het vierde jaar ga je op reisweek. Afhankelijk van de opleiding die je volgt, ga je samen met jouw klasgenoten naar een Europese bestemming. Vanaf het eerste jaar bestaat de mogelijkheid om deel te nemen aan het spaarfonds waarmee ouder(s)/verzorger(s) elk kwartaal een bedrag sparen.

Volg je de basis- of kaderberoepsgerichte leerweg? Dan ga je na de examens op reis naar Tsjechië. Op de eerste dag maken we een tussenstop in de Belgische Ardennen, waar we onder andere gaan tokkelen, vlotvaren en boogschieten. Praag is één van de mooiste steden van Europa. Je vindt er vele monumenten en activiteiten en een interessante cultuur. Wandelend en fietsend ontdekken we de stad en de highlights die de stad te bieden heeft. Er is tijd om te shoppen en we gaan op excursie naar Theresiënstadt, waar we een rondleiding volgen in het voormalig concentratiekamp Terezin. En daar blijft het niet bij! We zoeken de ontspanning op in het Aqua Palace, het grootste waterpark van Tsjechië, we bezoeken de dierentuin en we maken een rondvaart over de Moldau. De afsluiting? Een lopend buffet tijdens de zonsondergang.

Leerlingen die de mavo-opleiding volgen, kunnen kiezen uit een stedentrip naar Londen of Parijs. Kies je voor Londen? Dan zoek je de hoogte op in de London Eye, bewonder je de Big Ben en ga je op visite bij de koningin in Buckingham Palace. Als ze thuis is natuurlijk. Ga je liever naar la Douce France? Dan kun je de longen uit je lijf schreeuwen tijdens één van de vele achtbanen en attracties in Disneyland Parijs. Daarnaast breng je een bezoek aan één van de drukste verkeerspleinen van Parijs, namelijk die van de Arc de Triomph. Natuurlijk mag het beklimmen van de Eiffeltoren niet ontbreken.

Leerlingen van vwo 5 en havo 4 gaan gezamenlijk op reis en maken een keuze tussen Londen, Praag of de skireis. Kies je voor Londen? Dan loop je door de catacomben van een voetbalstadion, bezoek je een voorstelling in een echt Londens theater, zoek je de hoogte op in de London Eye, bewonder je de Big Ben en ga je op visite bij de koningin in Buckingham Palace. Als ze thuis is natuurlijk. Daarnaast doe je een fietstocht door de stad en is er tijd genoeg om te shoppen. Ga je liever voor een culturele stad? Dan kies je voor Praag; één van de mooiste steden van Europa met veel monumenten en activiteiten en een interessante cultuur. Je ontdekt de stad met de fiets en te voet. Ben je graag sportief bezig en deins je niet terug van extreme sporten? Ga mee met de skireis! Je maakt kennis met wintersport en je kunt skiën of snowboarden op jouw eigen niveau. Leerlingen die het gymnasium volgen, gaan op reis naar Rome. Tijdens deze reis ben jij de reisleider! Je presenteert op locatie het verslag van de historische gebouwen die je als opdracht in de lessen hebt onderzocht.

In de coronatijd hebben we helaas één jaar geen reizen kunnen organiseren. Het tweede jaar hebben we voor de zekerheid gekozen voor reizen in of dichtbij Nederland. Leerlingen konden o.a. kiezen uit Hamburg, Ardennen, Ameland, Texel, Maastricht en nog veel meer.