Wil je graag een keer meelopen?

Is het einde van jouw basisschoolperiode in zicht en wil je alvast weten hoe het eraan toegaat op het Ostrea Lyceum? Dan kun je een middag meelopen!

Je maakt tijdens deze dag kennis met de vakken die je op de middelbare school gaat krijgen en ervaart hoe een normale schooldag eraan toegaat. Op deze manier wordt de overstap van basis- naar voortgezet onderwijs voor jou een stuk makkelijker. Kies één van de genoemde data en meld je aan!

Wat ga je doen?

Voordat we van start gaan, word je natuurlijk netjes op school ontvangen door een docent. Daarna lopen we naar de klas waarin je een middag meeloopt. Misschien wel in een klas waar je al iemand kent. Je ziet dan écht hoe er les wordt gegeven en hoe groot de klassen zijn.

Deze middag is alleen voor leerlingen en onder voorbehoud i.v.m. mogelijke aanpassingen op de coronamaatregelen.

Waar?

Het Ostrea Lyceum heeft drie locaties; alle vwo- en havoleerlingen zitten op de Fruitlaan, alle vmbo basis/kader/gemengd-leerlingen zitten op de Bergweg en de mavoleerlingen zitten op de ’s-Heer Elsdorpweg.

WANNEER?

Maandag 1 februari 202114.40 t/m 16.15 uur
Donderdag 4 februari 202114.40 t/m 16.15 uur
Maandag 8 februari 202114.40 t/m 16.15 uur
Donderdag 11 februari 2021 14.40 t/m 16.15 uur

Meeloopdag

Wil jij weten hoe een gewone schooldag eruit ziet? Dat kan! Je kunt je dan aanmelden voor een middagje meelopen met een brugklas in één van de schoolgebouwen.

Kom een middagje meekijken in een echte klas en ervaar hoe het eraan toe gaat op het Ostrea Lyceum
Meld je nu aan!

Na de persconferentie van 12 januari zullen wij je informeren of de meeloopmiddagen in een andere vorm door kunnen gaan.

De meeloopmiddagen zijn i.v.m. de aangepaste coronamaatregelen helaas geannuleerd. We verwijzen voor informatiemomenten graag naar ons online Open Huis waarin ook lesjes gevolgd kunnen worden. Aanmelden voor dit Open Huis kan via https://www.ostrealyceum.nl/groep_8/open_huis

Andere activiteiten

Open Huis

Op 26 en 27 januari zetten we onze deuren open voor toekomstige brugklassers

meer info
Brugklas magazine
Brugklasmagazine

Online magazine voor toekomstige brugklassers

meer info
Filmpjes

Bekijk onze filmpjes die je kunnen helpen bij het maken van jouw keuze.

Meer info