Afscheid Coen Raas

Op 1 oktober a.s. nam het Ostrea Lyceum -na een jarenlange carrière- afscheid van Coen Raas, conrector en lid van de centrale directie van de school omdat hij een baan heeft aanvaard als rector op het Reynaertcollege in Hulst. Hij volgt daar Peter Winters op, die de school sinds 2019 leidde en een andere functie gaat uitvoeren binnen de stichting.
Coen Raas begon zijn schoolloopbaan op het Ostrea Lyceum in 1997 als docent Nederlands, waarna hij via de functies van achtereenvolgens teamleider vmbo (2001), teamleider mavo (2010) en teamleider vwo (2017) drie jaar geleden conrector en lid van de centrale directie werd.
We feliciteren Coen natuurlijk van harte met deze nieuwe uitdaging, maar we zullen hem op het Ostrea zeker missen! Hij heeft veel voor onze school gedaan en betekend. Daar zijn we hem erg dankbaar voor en we hebben op 1 oktober op passende wijze afscheid van elkaar genomen. De school organiseerde die dag een afscheid:  in het middagprogramma een officieel gedeelte voor genodigden, ’s avonds was er voor alle medewerkers een gezellige avond.
Inmiddels is de heer Rudy Schipperen aangenomen als directielid ad interim, voorlopig voor een periode van twee jaar. Rudy Schipperen (1967) is een ervaren schoolleider. De afgelopen tien jaar werkte hij als rector op het Orion Lyceum in Breda en daarvoor als teamleider en docent op het Markenhage College in diezelfde stad.