Gezonde school

Op het Ostrea is er speciale aandacht voor het themacertificaat Bewegen en Sport. Leerlingen van het examenvak Lichamelijke opvoeding begeleiden bijvoorbeeld sportactiviteiten tijdens de pauzes op het schoolplein. De leerlingen kunnen zo tijdens de pauzes even lekker bewegen en de begeleiders werken aan hun leerdoelen gericht op de exameneisen. Een mooie win-win situatie!

Vanaf nu hangt op de gevel van onze school het logo Gezonde School. Zo kan iedereen op het schoolplein zien dat onze school een gezonde school is en misschien daarnaast zelf ook een doelpunt scoren in de speciaal hiervoor aangeschafte pannakooi.

Gezonde School is een samenwerking tussen diverse landelijke organisaties. Meer weten over (het vignet) Gezonde School? Kijk dan op www.gezondeschool.nl.

Wethouder Alssema kwam op 4 februari jl. op bezoek aan de 's-Heer Elsdorpweg om ons te feliciteren met dit behaalde certificaat. Hij trapte meteen ook een balletje mee met de leerlingen in de pannakooi op het schoolplein. De Bevelander deed hier verslag van.