Ride for the Roses

11-09-2021

Een groep van ca. 25 medewerkers reed dit jaar de route van Delta Ride for the Roses om daarmee geld in te zamelen voor KWF kankerbestrijding. ‘Helaas ging de Ride dit jaar niet door zoals het gepland was, maar we hadden ons er al helemaal op ingesteld, dus we hebben hem toch gewoon gereden. De groep was samengesteld uit medewerkers van alle locaties en bestond uit docenten, administratief medewerkers, onderwijsassistenten, medewerkers huishoudelijke dienst en er twee oud-collega’s.

De Ride werd, vanwege alle maatregelen rondom Corona, dit jaar individueel of in kleine groepen gereden. Via de social media-kanalen van het Ostrea Lyceum kon geld worden gedoneerd. We hebben daarmee ruim 1000 euro opgehaald voor dit goede doel. Veel collega’s, leerlingen en ouders/verzorgers hebben op één of andere manier te maken met deze ziekte, dus het is mooi dat we als school een klein steentje bij konden.

Op 11 september werd de vooraf verkregen route van 80 kilometer gereden door het grootste deel van de groep. Anderen reden de route individueel op een ander moment.

Het Ostrea Lyceum had voor deze gelegenheid speciale fietskleding in de huisstijl van de school laten ontwerpen en maken bij Reysport in Wolphaartsdijk.